Sverige?

Jag har aldrig varit den sorten som känner mig supersvensk eller är jättestolt över Sverige, men sen jag kommit hit har jag märkt att jag är bra mycket mer patriotisk än vad jag någonsin kunnat tänka mig. Så fort ett ämne som går att relatera till Sverige kommer upp är jag snabb med att påpeka det. "This is Swedish, they're from Sweden!" Känner mig som en riktig nörd!
Å andra sidan har jag märkt att jag är totalt ouppdaterad och ointresserad om vad som händer i Sverige. Tror jag knappt har varit inne på en svensk nyhetssida sen jag flyttade till Norge för snart fyra månader sen! Jag höll självklart lite koll på vad som hände under valvakan men annars nada! Det är egentligen inte det att jag är ointresserad det är bara att jag aldrig kommer mig för att gå in på någon sida och läsa om vad som hänt! Men man blir ju rätt uppdaterad på facebook också för alla kommenterar ju allt möjligt som händer i vårt avlånga land! Såg till expempel att Glada Hudik teatern fått sin egen show på SVT. Det var ju inte dåligt det! Pappas släkt bor ju i glada Hudik så vi har sett denna underbara lilla ensemble uppträda förr!
Men nu ska jag i alla fall vara lite duktig och försöka uppdatera  mig om vad som har händer i Sverige så att jag är lite påläst när jag kommer till Stockholm i helgen!
I have noticed that I'm much more patriotic than what I believe that I am. As soon as someone talks about a topic that is related to Sweden or we pass something that has swedish origins I'm allways "Oh, this is swedish, they're from Sweden" I'm starting to feel a bit silly!
I've also noticed that I am totally un updated on whats happening in Sweden. Haven't read any newspapers or anything since I moved to Norway I believe! So now I'm gonna try to make up for that and update myself on whats happening before I go to Sweden on Friday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0