Mitt livs första besök på Ullared


Ja som sagt.. jag åker ju buss så jag har ju inte så mycket bättre för mej än att uppdatera här.. Och det kan jag ju göra nu när jag har varit så dålig på det på ett tag..

Nu  tänkte jag dela med mej lite om gårdagens äventyr! Utan mobil och jacka (dom var inlåsta i en lägenhet) begav jag mig till Sveriges Mekka, Skåningarnas semesterparadis, prisjägarnas favorittillhåll ULLARED! Med mig hade jag tre spanjacker.. eller ja, ska man vara noga så var det väl dom som hade med sig mig eftersom det var dom som hade bilen och frågade ifall jag ville följa med.. På vägen dit berättade jag självklart att Ullared har haft sin egen tv-show och om karaktärerna man fick träffa där.. Detta ledde till en timmes lång diskussion om Sveriges alla konstiga tv-program.. Jag har inte tänkt på det så mycket förut, men Sverige har rätt konstiga tv-program!

Mitt ibland kossor och får tornade helt plötsligt Ullared upp sig och vi var framme! Det var massor med bilar där och överallt var det folk med kundvagnar fulla av gula påsar.. Vi hämtade en kundvagn och begav oss mot entrén till billigheten och jag förberedde mej på att förvandlas till en Ullaredare..

Tyvärr tror jag att Ullareds-fen hade semester igår för när vi väl kommit in i varuhuset tyckte jag inte att det var så speciellt längre.. Det kändes ungefär som att vara inne på ett stort ica-maxi eller ÖB men utan mat.. De hade en del kläder som var snyggare än vad jag hade tänkt mej.. Det kan också ha haft att göra med att jag var där med tre killar så jag la inte ner så mycket tid på att kolla på tjejkläder och sen hade jag inte så mycket pengar att spendera.. Men det var iallafall kul att komma dit och få se vad det är folk pratar om.. Jag kan tänka mej att det är en väldigt bra affär om man ska inreda en sommarstuga eller liknande för de har ju verkligen allt möjligt där..

Efter några timmar på Ullared åkte vi till Varberg och njöt av sol, glass och utsikt en stund innan vi begav oss tillbaka till regnet i Borås!
Since I'm stuck here I might just as well keep blogging!

Thought that I could share my big adventure to the shopping area Ullared yesterday!
Without a mobile and jacket I went to the Swedish Mecka, the Skåne-peoples vacation paradise and the pricehunter favourite waterhole ULLARED! With me I had 3 spanish guys.. or well.. they had me with them because they had the car and asked me if I wanted to join.. On the way there I felt that I had to tell them that Ullared have had it's own tv-show and to tell them about the people who were in the show.. This led to a discussion about all the odd swedish tv-shows that we have.. I haven't thought about it before but when they pointed it out I realized that sweden has a whole lot of odd shows..

In the middle of cows and sheeps all of a sudden Ullared appeared infront of us.. It was alot of cars there and alot of people holding trolleys full with yellow shoppingbags.. We grabbed an own trolley and walked towards the entrance and I prepared myself to be transformed to an Ullaredian..

Unfortunatly the transformation must have failed because once we got inside I didn't think it was as special as I'd expected.. It felt pretty much like being in a really big foodstore but without the foodpart.. The clothes actually looked better than I'd expected.. I think one of the reasons til why I wasn't so amazed was that I didn't have so much money to spend.. But at least it was fun to see the place people have been talking so much about.. I can imagine that it's really fun to go there if you're gonna buy furniture for a summercottage etc. because they have alot of things!

After a couple of hours in Ullared we went to Varberg and enjoyed the sun, icecream and city for a while before going back to the rain in Borås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0