Solli

Först bara något konstigt.. Jag har haft namnet Solli på huvudet sen igår.. Vem är Solli?!
Kan inte för mitt liv komma på det...

Idag börjar jag klockan fyra och har varit ute på innergården och solat och läst Motsatsen till Kärlek..Länge sen jag läste en bok som inte var studielitteratur måste jag säga! Det var tre och en halv sköna timmar! Nu äter jag lunch och ska sen göra mig iordning för att dra ner på stan och köpa diverse fotvårdande krämer och skosulor tror jag.. Börjar oroa mig för att fötterna snart kommer att lämna in en protest och vägra befinna sig i mina äckliga arbetsskor nå mer. Jag ska göra ett nytt tvättförsök på torsdag när jag är ledig igen!

Jag har börjat lägga till med lite fler norska ord på jobbet... Fast bara när jag pratar med norrmännen som är där så klart.. än så länge så lyckas jag hålla mig till svenska när jag pratar med svenskar.. Trenger har jag börjat säga istället för behöver... och vaska istället för tvätta.. och sen lust på istället för vill du ha.. Ser med spänning på hur mitt språk kommer utvecklas!

Laterrrr
First something completely random.. Solli.. Who is that??? I've had the name on my mind since yesterday and I can not remember who it is!

Today I start work at four so I've so far just been relaxing, tanning and reading in the garden.. It's the first time in a while that I've been reading something else beside study related litterature.. Now I've just eaten and the plan is to go to the centre and buy some pedicure stuff and soles and things like that to please my poor foots a bit.. I'm afraid they might turn against me and refuse to spend more time in my working shoes.. Will however try to clean them again on thursday when I have two days off again! :) 

I've started to talk even more norwegian. It will be exciting to hear myself in the end of this summer! :)

Laters!

Kommentarer
Postat av: Siv

Foppatofflor, bara att diska!

2010-06-22 @ 16:40:25
Postat av: Ellinor

Jag läser en blogg, skriven av en tjej vid namn Solli. Hon kommer ursprungligen från Stockholm men bor sedan årsskiftet i Paris. Kanske har du hamnat på hennes blogg eller så är det kanske någon du känner?

2010-06-27 @ 21:33:22
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0