Fridag.. nästan.. / Free-day.. almost..

God morgon!
Idag var det ju menat att jag skulle ha en helledig dag.. Men varför vara ledig när man kan jobba?
När jag gick hem från jobbet igår råkade jag säga att jag gärna kommer och jobbar idag klockan fyra..
Men det är ju gött med pengar och jag är faktiskt inte så trött för tillfället så det ska väl gå bra!
Har inte träffat Maria och Nico sen i söndags.. fast vi alla har sovit här varje natt.. Odd! 
Innan jag drar till jobbet idag ska jag försöka få lite saker gjorda! Städa och tvätta framförallt! Sen får vi se vad mer jag kan hinna med under dagen! 

Igår innan jag började cyklade jag till Cajsas jobb och hälsade på henne en sväng bland alla ostar och syltburkar! Skönt att se ett bekant ansikte och inte bara massa restaurangfolk.. 

Har märkt lite nya saker om norrmän: 
De är ovanligt vänliga jämfört med oss svenskar.. Igår när jag skule in med min cykel genom vår oerhört tunga dörr stannade en annan cyklist och frågade "Trenger du en extra hand?" eller något sånt... Det gick bra ändå men väldigt snällt att han frågade!

De äter Römme (typ creme fraiché) till sina våfflor! Blä! 

De är verkligen så hurtiga som man tror.. Alla drar ut på tur och cyklar överallt och jag vet inte allt vad de håller på med! Det är nog därför de inte jobbar några norrmän på mitt jobb för där finns det inte så mycket tid över till hurtighet! 

Nu ska jag laga frukost! 
Puss å hej!
 
Morning!
Today I was supposed to have a day off.. But why be free when you can be working?!  So I said yes to a afternoon shift today as well! But at least it's good money and I am actually not so tired at the moment so it should be allright!

Haven't met Nico and Maria since sunday allthough we've all been sleeping here everynight! It's so odd, and it's probably gonna be like this every week!  




Yesterday before work I went to see Cajsa, a former classmate from Borås, at her job! It was really nice to see a familiar face as a change and not only restaurant people!

I have noticed a few new things about norwegians:
They are unusually kind to be scandinavians! Yesterday when I was struggling to get my bike into the enormous door we have downstaird a guy stopped and asked me if I needed any help! When he asked I was just managing it myself but it was still very kind of him!

They eat Römme (sour cream) to their waffles! Doesn't seem good at all!

They are as out-doorsy as you can think! They are allways out hiking, bicycling everywhere and I don't know all the things they're up to! That's probably one of the reasons til why so few norwegians work at our job, beacuse there is no time left for those things!

Now I'm gonna make some breakfast!
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0