2009 - in the mirror

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?/Did you do something new this year? Jag var på mitt livs första riktiga festival. Arvika i mitt hjärta! /Went on my first big festival!
2. Höll du några av dina nyårslöften?/Did you keep your new years promises? Hade nog inga! Don't think I had any..
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?/Did any of your friends become parents this year? Ingen nära vän. /No close friend.
4. Dog någon som stod dig nära?/Did anyone close to you die? Nej, lyckligtvis inte! Luckily not!
5. Vilka länder besökte du?/Which countries did you visit this year? Thailand, Danmark, Norge, Storbrittannien, Tyskland, Österrike, Schweiz och Italien. /Thailand, Denmark, Norway, UK, Germany, Austria, Switzerland and Italy 
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?/Any thing you miss from 09 that you want 10?  Kondition? Condition?
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?/Any date you'll remember from 09?  Inget särskilt tror jag.. /no particular..
8. Vad var din största framgång 2009?/ Greatest succes 09? Jag har växt rätt mycket i mig själv och skaffat egen lägenhet. / Grown alot in my self and gotten an own apartment.
9. Största misstaget?/biggest mistake? Handlat först, tänkt sen /Done first, thought later.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?/Have you been sick or gotten hurt? Vrickade foten i Thaipai och sen hade jag nån äcklig halssjukdom i höstas.../Hurt my ancle in Thailand and had some grose throath infectioon in the fall.
11. Bästa köpet?/Best buy? Thailandsresan! Var i stort behov av den! /The trip to Thailand
12. Vad spenderade du mest pengar på?/What did you spend most money on? Resor / Travels
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?/Did something make you really happy? Börjar känna att jag upprepar mig här.. Resa och umgås med mina underbara vänner.. /Travel and spending time with friends
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?/Which songs will remind you of 2009? Hoffmaestro, samtliga sånger! /Hoffmaestro, all their songs!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?/Where you happier or sader this year than last year? Kanske pyttelite lessnare.. var så himla glad 2008 eftersom jag var ute och reste 4 månader och sen hade en superfin sommar och höst! /Maybe a tiny bit sader.. Was so happy in 2008 from travelling for 4 months, having a great summer and fall!
16. Vad önskar du att du gjort mer?/What do you wish you did more? Tränat/Exercise
17. Vad önskar du att du gjort mindre?/What do you wish you'd done less? Bort mig/ a fool of my self :P 
18. Hur tillbringar du julen?/how did you spend christmas? Med familjen, farmor, farbror med familj. /With family, grandma, uncle and his family.
19. Blev du kär i år?/did you fall in love this year? Näpp, lite smått men inte på riktigt! /Not really... maybe a little but not for real..   
20. Favoritprogram på TV?/favourite show on TV?  Greys' och Svenska Hollywood Fruar.. ;) /Greys' Anatomy and Swedish Housewives of Hollywood ;)
21. Bästa boken du läste i år?/best book you've read this year? Hmm..läste Twilight böckerna i somras.. lite barnsliga men ändå rätt bra! /Read the Twilight books.. a bit childish but still kind of good.
22. Största musikaliska upptäckten?/Biggest musical experience? Hoffmaestro
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?/something you wished for and got at your birthday? Pengar.. de kom väl till pass! / money
25. Något du önskade dig men inte fick?/Something you wished for and didn't get? Har nästan slutat önska mig saker / Don't wish for so many things any more..
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?/What where you doing for your birthday?  Jag var på väg hem från min europa tour.. Vaknade i ett torn i ett slott i Danmark till vacker sång och fick äta en underbart god frukost! På kvällen var jag hemma i Stockholm igen och var hemma hos Ronja på kvällen! / I was on my way home from my Eurotrip. Woke up in a tower in a Castle in Denmark and had a faboulus breakfast! In the night I was in Stockholm hanging out with Ronja and some friends!  
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?/Something that could have done your year even better? Säkert, men det är ju svårt att göra om.. /probably, but it's hard to do something about it now..  
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? / How would you describe your style 2009? Väldigt lik 2008, pengarna har inte rullat in direkt / Similar to 2008, haven't had so much money..
29. Vad fick dig att må bra?/ What made you feel happy? Underbara vänner och familj och allt möjligt annat! /Wonderful friends and family.. and all other kind of things..
30. Vilken kändis var du mest sugen på?/Which celebrity where you most attracted of? Dr Karev
31. Vem saknade du?/Who did you miss? Mannen i mitt liv/The man of my life
32. De bästa nya människorna du träffade?/Best new people you met? Alla underbara utbytesstudenter!/All fabolous exchangestudents! 
33. Nyårslöfte för 2010?/Promises for 2010? Träna och ta hand om mig själv lite bättre!/Exercise and take better care of my self! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag skulle bara säga att din blogg är bra,jag gillar den faktiskt:D Jag har också en blogg,men den är inte så lik din blogg.Men jag tror du skulle gilla den faktiskt :) Jag hoppas det alf.



kram / http://housebunny.blogg.se

2010-01-06 @ 11:03:30
Postat av: Simone

sådan borde jag också skriva, minnas tillbaka :D

2010-01-06 @ 13:23:46
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0