First Dutch Lession

Har lanat hem en laptop fran skolan!
Borjade kanna mig lite smatt bortkopplad fran varlden!
Har haft en jattebra start pa min tid har! Folket ar toppen!
Det ar manga fran Tyskland, Turkiet och Frankrike och sen ett gang fran Brasilien, spanien, schweiz och sen nagra andra lander.. Det ar fem svenska killar har fran Malardalens Hogskola sa jag ar inte den enda svensken!

Ar valdans ambitios med min traning! Cardio i lordags, step igar och styrka och eventuellt Zumba idag! Imorn har jag min forsta riktiga lektionsdag sa da blir det nog ingen traning iallafall! Da ska vi traffa Hollandarna vi ska plugga tillsammans med! Det blir nice! Vi ar bara 9 internationella studenter i var klass! Hade min forsta hollandska lektion idag.. Uttalet kommer bli problem.. I tell you! Jag ar inte sa duktig pa att snacka sa dar hart och gurgligt!

Det finns massor att beratta men jag vet inte vart jag ska borja sa vi tar det nog sa har sa lange! Ciaoxxx
Borrowed a laptop from school so now I'm no longer a social outcast! Have had a great first couple of days here in Holland! The people are great! There's a lot of people from Germany, Turkey and france and then theres allso som e people from Brazil, Spain, Switzerland and a bunch of other nationalities.. There are five swedish guys here from Malardalens Hogskola so I'm not the only swede!

Am superambitious with my training.. Did cardio on Saturday, Bodystep yesterday and today I'll have my second gym instruction and then I think I want to go to Zumba if I'm not completely out of power! Tomorrow I have my first real school day so then there will probably not be any exercise! That will be the first time we meet the dutch students that will be in our class! We're only 9 international student and there will be maybe 20 dutch students in our class! Had my first dutch language lession today.. the pronounciation will be big trouble! I'm not used to talk so hard and deep from my throath.

There's so much to tell but I don't really know where to start so I think this will have to be enough for now! Ciaooxx

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Skönt att höra att du kommit i ordning!

Själv börjar jag skolan på torsdag och det ser jag fram emot. Ska bli spännande att se vad det är för folk jag kommer att spendera hösten tillsammans med.

Kram

2010-08-31 @ 19:36:31
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0