Wash wash wash



Folk som känner mej vet att jag är ungefär lika huslig av mej som en... ja.. som någon som inte är så huslig helt enkelt! Så om jag skulle bo på ett ställe där dom inte har rinnande vatten, el och tillgång till tvättmaskiner så skulle jag bli överlycklig när den här underbara tvättbollen kom till byn! Man lägger kläder i bollen fyller på med tvättmedel och vatten och sen snurrar man runt den på gården... eller som bilden ovan där de spelar fotboll och tvättar samtidigt! Supersmart för det är annars ett väldigt tungt jobb att få kläderna rena när man inte har någon tvättmaskin! Känner mej ungefär som en förstaklassare som redovisar nu.. men visst är det rätt smart!?

Bollen heter Swirl och det är Design Affair Studios som har gjort den! 

Nu ska jag ner i tvättstugan och hämta upp mina tvättmaskinstvättade kläder som hängt på tork!
  

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej! Nu har jag hittat din blogg men ännu inte läst in mig på den. =) Kul att träffa dig ikväll (fre). Kram

2010-03-05 @ 23:59:08
URL: http://whythis.blogg.se/
Postat av: ma

Du är otrolig, var hittar du allt?

2010-03-06 @ 09:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0