Måndag, jag är ledig, alla andra jobbar

God morgon!
Sitter här i vårt hus och är lite faschinerad över hur tyst det är!
Jag tycker inte att det låter så mycket i min lägenhet men när man kommer hit så märker man vilken otrolig skillnad det är mellan lägenhet och hus! Skulle kunna stå och sjunga opera här utan att någon hörde det!
Det blev inget jackfixande igår.. hade inget bra tyg hemma så jag blev lite oinspirerad.. Istället gjorde jag två tubhalsdukar av tyger som jag gjort i skolan.. En lite somrigare i batikstuk och en lite vårigare med love & peace mönster.. Ska kanske ta lite bilder idag! Jag älskar tubisar för de håller sig på sin plats! Vanliga halsdukar har en förmåga att snurra upp sig så att man måste stå där och vira varv efter varv efter varv hela tiden!

Halskrage från Lucky Wednesday design som vi fotade i höstas.. Foto: Lina Weimers Durgé.

Nu sitter jag och funderar på vart det finns en bra tygaffär söder om stan.. Är sugen på att åka till Sundbyberg men det är ju så långt! Men deras tygaffär är jättebra! Alternativt blir det någon tygaffär när jag åker in till stan för å fixa håret! Typ Dollys eller Ohlssons..




Morning! I'm amazed about how quiet it can be here! I usually don't think it sounds so much in my apartment.. But in comparision to this my place is super loud! Didn't start making the pattern to the jacket yesterday.. didn't have any good fabric to inspire me.. Instead I made two tub scarves! Will probably put up some pictures later.. Love tubes because they stay in place unlike regular scarves.. The pic above is from my friend Linas collection Lucky Wednesday that we shot this fall.. Now I'm trying to figure out if there's any good textile-shops south of the city.. Can't really think of any right now.. The only one that pops up in my mind is one north of Stockholm, in Sundbyberg (hence the musicvideo Ack, Sundbyberg above) but I don't want to go all the way there.. Might go to Dollys or Ohlssons in town instead before I get my hair fixed! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0