Ingen höjdarmorgon


Morning..
När jag kollade ut genom fönstret imorse upptäckte jag till min fasa att det har börjat snöa igen! Och det snöar massor! Hörde att det var risk för detta igårkväll men jag tänkte att det kanske kunde drabba östkusten och inte oss! Min lillebror skulle jobba med att skotta tak idag.. Hoppas att det är bättre väder i Stockholm än vad det är här!

Mitt hus har också nästan blivit helt avspärrat! Känns som om man bor i ett katastrofområde! Utanför fönstret står det stora orange koner med gula pinnar emellan utmärkte med "GRAND HOTELL" och lappar där det står "VARNING FÖR SNÖRAS" som spärrar av för att bilarna inte skall parkera här. När jag sprang ut för att hämta morgontidningen (obs! Vuxenpoäng!) såg jag att hyresvärden ställt en stege framför entrédörren med skylten "Varning för ras utanför Entrédörren, använd köksdörren" Behöver jag påminna om att det redan har rasat utanför köksdörren och igår rasade det ner snö utanför entrédörren och pajjade plåttaket utanför där.. OM inte mina fönster skulle vara översnöade skulle jag nog börja kravla ut där för att ta skydd av markiserna!

För att toppa detta otäcka väder och katastrofområde till hus jag bor i så känns det som om jag håller på att få en vagel i ögat! Det är bland det värsta jag vet för de försvinner aldrig på mig! De kämpar sig kvar och så gör det superont varenda gång man blinkar! Får försöka googla fram någon huskur på hur man blir av med dem på  ett snabbt sätt!!

För exakt ett år sen låg jag på playan och lapade sol och hade det underbart! Hade inte vart helt fel med en repris på det!
Hoppas att alla ni har en ljusare morgon än vad jag har!


Exactly one year ago I was on the beach in Thailand enjoying life! How I wish that I was there now again!
But no:
When I woke up I disovered that it has started to snow again! And it snows alot! Soooo boring! I want the spring to come! Heard about the risk of snow on the news yesterday but i thought that maybe it could stay on the east coast! My brother is supposed to shovel snow from roofs today so I'm crossing my fingers that the weather is better in Stockholm!

My house is starting to feel like a disaster area! Outside my windows there are big orange cones marked with "Grand hotel" and signs that says "no parking, warning for falling snow" and when I went out to get the newspaper I found that the landlord had put a ladder infront of the mainentrance and written "warning for falling snow outside the main entrance, use the kitchen door"  *yeay* If my windows hadn't been covered with snow I'd probably would start to use them as entrance!

On top of this shitty weather and this disaster area of a home I am starting to get a sty in my left eye! So botherinng because they never disappear and they hurt everytime you blink!
I sure hope that everone else have a brighter morning than I do!  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0