In 5 months..


Om fem månader bor jag i Amsterdam.. JA det känns bra! Längtar så mycket!
Tänkte ha lite holländskalektion med er här så att ni också får lära er samtidigt som jag! Har satt upp lite lappar i min lägenhet för att jag ska lära mig vad olika saker heter..

Vissa ord är jättelätta och andra är rätt konstiga..
Här kommer dagens fem lappar och alla de här orden är ju rätt lätta att förstå:
Hier/daar = här/där = here/there
Kip = kyckling = chicken
Morgen/Middag/Avond = Morgon/Dag/Kväll= Morning/Day/Evening
Pannekoek = Pannkaka = Pancake
Gerostered brood = Rostat bröd = Toasted bread

In five months I'll be living in Amsterdam.. Feels really good! Longing so bad! I've put up notes in my apartment with dutch phrases and words so that I will learn the name off different things. Above is todays five new words! (Dutch = Swedish = English)


Kommentarer
Postat av: Falkmaryam

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2012-01-17 @ 13:05:34
URL: http://falkmaryam.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0