Fredag

"På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest men fredag är ändå den dagen som känns bäst... ge mig då kyckling det gillar jag mest.."  
Idag ska jag laga middag till två kompisar här i huset och sitter just nu och funderar på vad jag ska göra för något gott! Det lutar åt kycklingfilé på något sätt för det är gott och enkelt! Ovanligt för mig att blogga om matlagning! Det är nog första gången tror jag! 



Kanske blir det det här.. .Apetinakyckling med örtpotatismos! fast jag vet inte riktigt med potatismosen.. kanske gör med ungsrostade rotsaker istället.. .en klassiker och alltid gott!

Today I'm making dinner for two of my friends from my house.. Right now I'm trying to figure out what to give them! It's leaning towards chicken fillet with something.. Maybe this fetacheese chicken with herb flavoured mashed potatoes.. Sounds good but i'm not sure about the mashed potatoes.. Maybe I'll just make it with roasted root vegetables in the oven..It's a classic and it's allways delicious!

pic (& recipe): arla.se 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0