Not just Haute Couture



God morgon!
Det är inte många av folket i min närhet som förstår vad det är jag egentligen pluggar till.. ibland vet jag knappt om jag gör det själv. De flesta tror att jag ska bli kläddesigner och sitter och syr kläder hela dagarna.. för det är väl det enda man kan göra inom textil?! njae... och andra som kanske är lite mer på rätt spår tror att jag gör saker som på bilden ovan.
Det här är det Holländska Nieweheren som har integrerat det snygga i modebranschen med det nördiga i teknologibranchen och gjort ett par tangentbords-jeans! Mycket udda men lite roligt.
Hur som helst är det här inte riktigt heller vad jag gör.
Jag läser Textil Produktutveckling med affärs- och entreprenörsutveckling och det ses väl mest som en entreprenörsutbildning. Personligen så skulle jag kunna tänka mig att jobba med varumärkesmarkesbyggnad, produktutveckling eller starta eget företag inom teko/design. 

Morning! 
Not many of my friends and family knows what it is I'm actually studying.. sometimes it feels like I barely know it myself! Most people thinks that I study fashiion design and spend my days making clothes.. some thinks that I'm making stuff like in the pictures above and even though that might be a bit more correct it's still not quite it. 
In the picture above is the dutch Nieweheren who has intergrated the aestethics from the the fashion industry with the geeky part from technology and created a pair of keyboard-jeans! Quite fun and odd but still not what I'm doing.. 
I study Textile Product Development focusing on Business and Entrepreneurship and it's basicly a education in entrepreneurship with focus on the textile industry.
I'd like to work with branding, product development or start my own company in the textile/design industry.. Textile is so much more then just fashion design and haute couture ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0