"Hej, vi kommer med dina möbler i morgon"

De senaste dagarna har min svenska telefon ringt som aldrig förr..
Det började med att Lars-Åke ringde mig otaliga gånger och vägrade inse att det var fel nummer.. efter ett par dagar var han på't igen och varenda gång jag kollade mobilen hade jag ett missat samtal.. Igår ringde han igen när jag hade mobilen på mig..För att det här ska bli kul måste ni veta om att han hade den grövsta Söderkis-dialekten jag någonsin hört..

"Tjeeenare.. de va Lars-Åke häär"
"Trevligt.. Jag tror du har fått fel nummer, vi pratade förra veckan också.."
"Jahajaa.. men då måste jag ha fått fel nummer då.. (*smart där*) Ja ber så heemskt mycke om ursäkt"
"Jaja, ingen fara.. Hej då"

Idag ringde det igen.. Jaha.. Lars-Åke igen tänkte jag.. Han verkar ha nära till flaskan kan ju också tilläggas men denna gång var det faktiskt inte han..

"Hanna"
"Hej, det här va Fritz från Ek-möbler i Lidköping. Vi kommer och leverar era möbler imorgon"
"Jaha, det var ju trevligt.. men jag bor i Rotterdam så jag tror att du ringt fel.."
"Men är inte det här 073....."
"Jo, men jag har inte beställt några möbler"
"Jag söker Anders Högberg"
"Ja, det är inte jag.. Ledsen, fel nummer"
"Okej, ja men då måste jag ha fått fel nummer" 
"Ja, det verkar så.. Hej då." 
"Okej, hej då"


Så Anders Högberg, lär dig ditt nummer så Lars-Åke och Fritz får tag på dig istället för mig!
Tack.

Kommentarer
Postat av: siv

Låter dyrt...

2010-12-01 @ 21:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0