Tillbaka!

Efter en lång och intensiv vecka med redovisningsfixande, syångest och långa uppesittarnätter har jag nu återfått lite energi!

Redovisningen på torsdagen gick bra! Det var så sjukt skönt när det väl var över!
På fredagen fick jag mig en underbar vän levererad med elvatåget! Empa kom hit från Lund och vi hade The day of the year! så mysigt för det var så spontant! Vi började med en brunch på Waynes Coffee.. kollade lite i affärer, jag köpte ett par svarta "snyggbyxor"  som jag behövde i måndags när ja jobbade på Inputs inredningsmässa....Vi gick hem hit och lämnade Emmas packning tog det lugnt en stund å pratade om allt som hänt i folks liv.. (jajaj.. kalla det skvallra om ni vill..) 
Därefter gick vi och käkade på ett café där jag aldrig vart förut som va jättemys å billigt! Tänk att det finns sånt i Borås.. ställen som man inte varit på alltså... 
Kollade också på en Marimekko utställning på Textilmuseet och en utställning där småbarn ritat kläder som designers sen hade tolkat och gjort kläder av.. Riktigt fint var det! 
På kvällen drack vi champange och vin och käkade god middag.. Fixade oss iordning för att se En Shopaholics bekännelser.. den var rosa och fluffig och frammanade shoppingsuget riktigt ordentligt.. även om ja inte vill ha just de sakerna hon köpte..  
Kvällen avslutades med en drink på Vimmel tillsammans med Matias och Cajsa! Very good day!

Resten av helgen var lugnt och skön.. en riktigt bra helg!

I går morse gick ja upp tidigare än tuppen och åkte till Göteborg.. Jobbade hela dagen på Input Interiors inredningsmässa och kom inte tillbax til Borås för än mitt i natten!
Det
var riktigt kul att jobba där iallafall! Träffade massa roliga och trevliga människor och ja hade också extremt mycket att göra så dagen gick faktiskt betydligt snabbare än jag trodde den skulle göra.. idag är dock mina fötter helt paj så ja försöker undvika att gå så mkt detbara är möjligt.. haha.
Fick sjukt fina koppar från Filippa K och köpte ett jättefint fat från Alvar Aalto som ja önskar att jag hade någonstans att ställa.. Men ja ska ge den till mina föräldrar som har lite mer plats hemma!



så här såg kopparna ut

och fatet såg ut så här...


tjingeling my beloved ones!

Kommentarer
Postat av: empa

Jag håller med! Det var en så mysig dag, så jag vet inte vad.. vi får göra om det här nere i Lund!! :)

Just ja, glömde ju helt fråga om jobbet.. skönt att de gick bra! åå fick du dom kopparna?! såå fina!

hoppas vi ses till helgen.. längtar!

puss

2009-03-31 @ 18:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0