Review part 3: Saturday in Den Haag

Tidigt lördag morgon bar det av till Haag tillsammans med ESN.. 
Där var det sightseeing och en väldans massa gående. Vi var bland annat på poffertjes-jakt utan framgång. Poffertjes är pannkaksbollar, holländsk specialitet.. Eftermiddagen spenderades på Madurodam = miniholland. Där finns hollands alla berömda byggnader i miniatyr. Det är nog roligare för barn tror jag, men det var några hus man såg som jag insåg att jag ville se i verkligheten så det var väl kul. Men det var väldigt kallt där och jag började känna mig väldigt förkyld så det drog ner humöret lite. Efter Madurodam åkte vi till Scheveningen Beach och kollade på stranden och satt på en beach club och bara tog det lugnt efter dagens alla intryck. Klockan sju var det trerättersmiddag på pianorestaurangen Crazy Pianos med livemusik. En mycket trevlig dag!
Woke up early on saturday morning to go to the Hague with ESN. 
We did sightseeing and walked alot. For lunch we were gonna try to eat Poffertjes, dutch speciality, but we couldn't find the place. Poffertjes is like pancakes but small round balls. In the afternoon we went to Madurodam, miniature Netherlands. Here are all the famous buildings in the Netherlands in miniature. I think it might be more fun for children but it was nice to see some of the other places in Holland and what they have to offer! After Madurodam we went to Scheveningen beach and enjoyed the beautiful area there and sat down in a beach club and just relaxed. At 7 we had a three course dniner at the piano bar Crazy Pianos. It was a really nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0