Hartjelik Gefiliciterd!

Det är inte helt vackert det här språket jag håller på att lära mig. Meningen ovanför betyder grattis på födelsedagen.. 
"Spotta och fräs och harkla dig en massa så ska du se att det går bättre" tänker ni.. 
Men det är lättare sagt än gjort! 

Idag bär jag svart svart svart för att ta något slags politiskt ställningstagande och även skämmas lite för hur mitt svek genom att inte göra min plikt som svensk. Förlåt. Om fyra år ska jag vara ute i god tid så jag vet vart jag behöver ta mig för att rösta och så att jag har tiden att göra det!



It's not entirely beautiful this language that I'm learning. Alot of suspect throatsounds needs to be practiced before I will be able to pronounce these strange words they made up! The title above means Happy Birthday.. 

Today I'm dressed in all black to take some kind of political stand and also to be ashamed a little bit over my lack of engagement in the Swedish election. A party that is hostile towards foreigners got over 5% of the votes in yesterdays election.. Not good! Next time I swear that I will make sure where to go and when I have to be there to vote!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0