Prestigelös?

Är fortfarande inne på jobbsökartankar fast jag inte ska söka jobb än på åtminstone ett par månader..
Jag tror att min mat- och sovklocka ringer för "jobb" nu..
Det står nog inte med på Skalmans klocka men på min har sova en så pass liten tårtbit så det finns plats för en massa andra aktiviteter...
Bland alla jobbannonser så sprang jag på ordet prestigelös och min första tanke var att "det kan väl ändå inte vara en bra egenskap?!"
Ord som slutar på eller innehåller lös brukar sällan vara bra.. värnlös, hemlös, anspråkslös, ansvarslös, charmlös, byxlös... inga bra egenskaper det där inte! Ordet prestigelös förknippar jag med prestation och alltså blir innebörden en person som inte presterar.. men det stämmer ju självklart inte.. varför skulle någon vilja anställa en sån person? Prestiglös har jag lärt mig idag betyder att en person med viss självdistans och som inte sätter sitt ego i centrum! Så nu har jag lärt mig det! Och ni också ifall ni inte visste det innan!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men Hanna, när har byxlös någonsin vart något dåligt? :D

2010-10-20 @ 21:57:14
URL: http://differentheartbeats.blogg.se/
Postat av: siv

Avsätt gärna en större tårtbit för sömn, det kan göra susen för alla de andra bitarna!

2010-10-21 @ 07:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0