My second carreer




Idag surar jag lite över det grå vädret och faktumet att mina föräldrar ska åka till Kina idag och lämna mig i Svea! Hade varit så oerhört roligt att följa med dem! De ska bland annat till Shanghai och gå på World Expo som visar hur mycket häftiga byggnader och saker som helst från hela världen! Jag hoppas verkligen att de har kameran i högsta hugg! :)

Igår kom jag på min alternativplan om mode- och textilbranschen (eller hollywoodfruga) skulle visa sig vara århundradets sendsteg för mig.. Jag har varit inställd på att jobba inom den här branschen sen jag var kanske 11 så det hade ju varit lite jbbigt..(textl- och mode då alltså inte branschen för hollywoodfruar..;P)  Min  nya reservplan är iallafall att bli privatdetektiv! Insåg igår att vilka fantastiska anlag jag har för detta när jag lyckades leta rätt på en person från Österrike utifrån ett väldigt vanligt förnamn och en chansing på ålder! Jag hade ingen större anledning att  göra det egentligen.. det var mest för att se om jag kunde, och det kunde jag!  Tack mamma för den medfödda nyfikenheten! :P
Today I'm going around sulkyiing over the bad weather and the fact that my parents are going to China today and leaving me here in cold Scandinavia.. .They are going to travel around and will among other things visit Shanghai Expo that is a big fair held in China this year.. Hope they remember their cameras!

Yesterday I made up an alternative plan if my decision to work with textiles and fashion (or become a celebrity wife) would turn out to be a big mistake.. The new plan is to be a private investigator! Realized my great skill in this yesterday when I managed to track down a person from Austria, who had a really ordinary first name, with that name and a vague feeling for the age.. Don't really had a reason to do this but it was mostly to see if I could.. and I could! Thank you mummy for the inborn curiosity!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha oh, mad detektiv skills är ju som värsta superhero talangen!

2010-05-12 @ 12:08:12
URL: http://differentheartbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0