Vuxenpoäng


God morgon!
Vaknade och hade jätteont i halsen imorse.. Inte alls skönt.. så jag funderar på om jag måste möblera om lite i lägenheten så sängen kommer längre från fönstret eller om det kanske beror på någonting annat!

Har jag berättat att jag har gått och blivit vuxen? Eller det kanske var och ta i men från och med förra veckan så är jag betalande prenumerant på Dagens Nyheter! Tidigare har jag fått gratis prova-på-prenumerationer av mina föräldrar men nu när de ringde från DN och frågade (DN ringer mig hela tiden!) så tänkte jag att "ja varför inte?" och började prenumerera. Jag gillar DN.. dels så känns det inte som om jag bor lika långt bort från Stockholm när man blir uppdaterad om sakerna som händer där och sen tycker jag att de har väldigt bra och omfattande nyheter.. inte en sida där det står "Världen" som det kan vara i vissa morgontidningar!

Dagens program är att gå till biblioteket och lämna tillbaka filmerna, prata med Linda om våffelcafé om två veckor, arbeta på affärsplanen och diska.. Ush och fy.. diska.. Om någon som läser det här känner nån som vill sponsra med en bordsdiskmaskin så är de välkomna att höra av sig ;)

Ha en superfin måndag! Solen skiner ju!

Morning!
Woke up with a terrible ache in my throath! I hope I'm not getting sick!

Have I told you that I've suddenly become an adult? or well.. maybe that's taking it to far but since last week I'm a paying subscriber to Dagens Nyheter (the Daily News)! Earlier my parents have given me test subs for shorter periods but now when Dagens Nyheter called I decided that it was time to start my own sub! ;) I like DN..partly because it  makes me feel not so far from stockholm and partly because the news are much better than in some morning papers where they just have one page with "world news"..

Today I'm going to the library to return the movies, talk to Linda about Waffle café in two weeks, work on our project and do the dishes.. ugh... the dishes... If anyone who reads this knows someone who wants to sponsor me with a table dishwasher they are more than welcome to talk to me! ;)

Have a lovely monday! The sun is shining! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0