Research

God morgon!
Om det är någon som missat så håller jag på att söka till Amsterdam för att förhoppningsvis få plugga där i höst! Tyvärr är det lite problem med kurser för alla de kurser som ingår i min examen finns inte på någon annan skola än Textilhögskolan! Så nu håller jag på att kvitta och komplettera kurser som jag ska läsa i tredje året så att jag ska ha lite mer frihet att välja bland kurserna på universitetet i Amsterdam.
En av de saker jag ska göra är att lära mej ett 3D-program som heter Rhinoceros och min examinationsuppgift där är att göra ett tält! Så nu har jag letat rätt på lite inspiration till hur mitt tält skulle kunna se ut! Va många olika tält/tältidéer det finns!

Morning!
IF someone has missed it I'm applying for an exchange semester in Amsterdam in the fall! Unfortunatly some of the classes in my programme is only given at my school to my class so it's a bit hard to find complimentary classes elsewhere.. So I'm gonna try to do some of the assignments in those courses before I leave here.
One of the assignments is to learn a 3D-programme that's called Rhinoceros and I have to do a tent to finish that class! So now I've been searching inspriation for how my tent could look! Realized how many different kinds of tents there are!!

Patrick Warrham - Lightweight tent



Star Gazer Tent


Treepee

Dutch Dré Wapenars Treetent

Robin Lasser, Adrienne Pao - Dress Tents. wearable architecture

Yanko designs Respite tent - Tent and Hammok in one

Markus Michalsky - Piilo Indoor tent "for interior as a privat secret retreat"



Hoppas ni får en fin Lördag! Hope you get a great Saturday!

Kommentarer
Postat av: Theresa

Lycka till med ansökan, hoppas det går vägen!!

2010-03-07 @ 18:15:45
URL: http://wwwcreativechaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0