Mattjuven

God morgon!
Middagen igår var jättegod (det blev kyckling och rotsaker) och vi hade en jättemysig kväll i kollektivet!
Det var så länge sen jag umgicks med dem för jag har vart rätt mycket inne i min lägenhet när jag har varit hemma och inte umgåtts så mycket med folket där ute.. Men nu så är jag nog ute ur ensamhetsfasen igen :)

Fick höra att det försvinner jättemycket mat ur folks kylar här och jag blir så arg av sånt! Varför kan folk inte bara hålla sig till det som är sitt eget! Jag tycker det är okej om man lånar lite mjölk eller kryddor och jag förstår att det kan försvinna ölburkar och sånt när det är fester där nere men när nån går och tar en annans matlåda så får det väl vara nog!? Så taskigt att göra något sånt mot en person som man bor tillsammans med! Skämmes!!

Hoppas att alla ni som inte snor folks mat får en trevlig lördag!



Morning! The dinner yesterday was really good (chicken and root veggies) and we had a super cosy night and just sat and talked.. It'd been really long since I spend quality time with the people in my house because I've stayed alot in my aparment when I've been home.. But now it's back on track again :P

Heard that alot of food dissapears from fridges here and things like that makes me so angry! WHY can't people just stick to their own things?! I think that it's okay if you borrow some milk or spices sometimes and I can understand that beer cans and stuff like that dissapears when there's a party here but when people start taking lunchboxes from each other I think it's definitly to go TOO FAR! It's such a mean thing to do towards someone you live with! Shame on you stupid thief!

Hope that all who's not stealing food has a good saturday!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0