Arbetarskador

Hej hopp!
Idag jobbar jag bara kväll så jag kan njuta av solen som äntligen hittat hit igen!
Jag ska också passa på att läka lite för jag har skadat mig så mycket under mina arbetsdagar hittills..
Dagen innan jag började jobba brände jag mig på plattången.. på armen av alla ställen... Första dagen skar jag mig på ett blåmusselskal, i lördags gjorde jag så mycket krutonger att jag fick skavsår på tummen och ja... ni förstår kanske att i den här takten så har mina händer blivit aningen slitna.. Så det är skönt att få lufta såren lite och hoppas på att de läker ihop snyggt och snabbt nu!

Jag har också samlat på mig några andra arbetsskador som är mer beteende-relaterade. 
Jag tycker t.ex. att jag slutar tidigt när jag "bara" jobbat i 13 timmar.. jag har börjat säga ord som Agurk (gurka) Loff (bröd) och Blåskjell (blåmusslor).. Jag känner inte längre doften av musselsoppa och grill som sätter sig i håret... Och jag går runt som en liten skate-tjej i stora baggybyxor och pikétröjor dagarna i ända!


Hi there!
Today I'm working night and finally have some time to enjoy the sun who has now returned! I'm also gonna try to heal a bit today because I've hurt myself so much during these days of working.. my hands are full of blisters and cuts..

I have started to notice how the job impacts me.. I've started to use some norwegian words.. I think that I quit early when I "only" work for 13 hours and I can no longer feel the smell of blueshells and barbeque in my hair.. and I walk around like a fourteen year old skater girl in big baggy jeans and piké shirts all day long!  

 


Kommentarer
Postat av: siv

Du märker väl när dina medboende inte vill sitta bredvid dej, då är det dags att byta kläder och duscha! Använd fet handkräm på nätterna!

2010-06-15 @ 15:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0