Lysmasken i Parken

Jag har förmodligen livligare fantasi än de flesta. Det kan vara väldigt bra i vissa fall, i de flesta faktiskt.. men det är inte så bra när man är ute och går och det är alldeles mörkt ute.. Ni ska bara veta hur mycket jag kan skrämma upp mig själv och tolka varenda litet sus till en fara.. Förra hösten var jag ganska mycket i Tumba som ligger utanför Stockholm och när man skulle gå från stationen på kvällen så var skogen som man gick brevid kolsvart. Men som tur var hade de lite ljusinstallationer på vägen som gjorde det lite mindre läskigt..
Nu har ljusdesignern Admir Jukanovic gjort en ljusinstallation i Jubilee Park i London som han kallar Kablovi Park. Tjusigt va? Det ser ut som en lavamask som kravlar runt i gräset eller nåt :)

My imagination is very wild at times! Most of the time it's a positive thing but sometimes it's worse.. For example when I'm on my way home in the in the night and it's all dark.. Every little wind is a danger for me then.. :P
Last fall I spend alot of time in a suburb outside of Stockholm called Tumba and when I was walking from the train at night the forest you had to walk next to was completly black and really scary.. Luckily they had som light installations on the way that made it a bit less scary!
And no the light designer Admir Jukanovic have made a light installation in Jubilee Park in London called Kablovi Park.. Nice huh? It looks like a lava-worm that's crawling around in the grass :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0