Inte för å va den men...

...varför byter man inte namn?! Jag vet att det heter Drugstore i andra länder.. men när har det ju hetat Apoteket i en evighet så associationerna till Droghandel kopplar iallafall inte jag direkt till medicin! Jag rycker typ till varenda gång jag hör reklamen!



Sweden has just stopped with the monopoly of distribution of medicines and such, so now a lot of new pharmacies keeps popping up! The picture above is one of them and the name could be translated to "The Crowns Drugstore".. For all my life all the pharmacies has been called Apoteket that comes from the word Apothecary so to me the word drugs don't have anything with medicine to do! So I flinch everytime I hear the comercial for this company.. :P



Kommentarer
Postat av: ARMIN

Haha, du jag undrar detsamma! Det kan lika väl hela drugstore... det skulle inte störa mig. Fast som du säger, man associaserar nästan direkt till droger.



Ja, visst är manchester snyggt, i den passformen man diggar liksom ;)



ÅH, det låter askul!



Du, jag hade en annan fråga till dig. Om du kanske hade lust att bli intervjuad? Jag skall göra ett arbete, eller ja, en uppgift i skolan, och vi skall antingen göra en intervju eller ett personporträtt om någon vi tycker låter intressant.



Typ, några frågor kring mode, hur du trivs i borås, hur skolan gynnar dig och så.



OM du nu själv vill, publiceras det bara på vår internettidning, bäckängs alltså. Annars är det bara något min lärare ser. Har du lust? ;)

2010-02-24 @ 11:43:29
URL: http://youandmeandeveryoneweknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0