Imorn ska jag till Stockholm!

God morgon allihopa!
Sitter å njuter av en kopp kaffe och funderar på vad mer jag ska hitta att äta till frukost..
Det finns inte så mycket hemma som resultat av min nollspenderingshelg! Ser en apelsin där borta i fruktskålen.. Får kanske mumsa i mig den när jag druckit upp kaffet! 

Imorgon efter vår föreläsning ska jag och Annelie sätta oss på tråkbussen (läs Swebus) och åka till Stockholm!
Jag förstår inte hur det kan ta 3.5 timme att åka bil och 6.5 att åka buss!? Vi åker vid ettiden och kommer fram halv åtta!! Gäller att ha laddat upp ordentligt då med batterier till datorn och matsäck!

Vi åker upp för att vi har vernissage på KG52 på torsdag, så vi ska dit och kolla hur det ser ut!
Sen är det ju Stockholms Modevecka nästa vecka också och då ska jag jobba! Det är en himla massa modeveckor nu... Köpenhamns är ju  denna vecka och Berns var förra veckan.. Så onödigt med två i Sthlm.. det blir bara rörigt... Fast jag förstår konflikten.. Berns vill att de svenska designerna ska visa sina kläder i Stockholm innan de åker till Köpenhamn och de som ställer ut v7 får sina kläder direkt från Köpenhamn och skulle inte hinna få upp dem två veckor innan.. Men fortfarande.. Även om det är tråkigt så skulle det kanske vara bäst om  man bara hade en superstor modevecka i Köpenhamn! 


Morning!
Drinking my morning coffee and trying to figure out what else to eat to breakfast... it's leaning towards an orange.. Since I had this zero-spending-weekend I don't have too much food.. But it's good aswell since I'm going to Stockholm tomorrow with Annelie after our lecture. The bus takes 6,5 hrs! It's gonna be so boring to sit there.. Hope the wifi works.. 

We're going to Stockholm to watch our exhibition that starts on Thursday! And also it's Stockholm Fashion Week next week and I'm gonna work.. Loads of fashion weeks now! This week it's Copenhagen, last week it was Fashion Week by Berns and next week it's in Sthlm again! So stupid to have in sthlm two times.. But I understand why in a way.. Berns want the Swedish designers to run their shows in Sthlm before they exhibit in Cph and the ones who are exhibiting week 7 in Sthlm get their clothes directly from Cph the week before.. But still.. it's stupid and messy.. Maybe it would be best if we just had a REALLY BIG fashion week in Copenhagen.. I know it's boring  cuz then we wouldn't have any in sthlm.. But maybe the Swedish Designers would get more pr..  


The Gallery, Cph 09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0