Mitt 90-tal

Igår skrev jag om hur vi i kollektivet hade ett riktigt nostalgiskt snack och idag tänkte jag prata vidare om det här..
 
Jag var rätt så pytteliten på nittiotalet.. mellan 3-12 år.. Min lillebror föddes 31 januari 1990 och den dagen var jag med min moster och det är faktiskt mitt tidigaste minne!
Iallafall.. Saker jag minns från 90-talet:

På TV - mycket barnprogram så klart med tanke på min ålder.. Disneyklubben med Alice, Eva och Johan.. Sailor Moon på fyran på helgmornarna! Rummel & Rabalder, Lattjolajban..Björnes Magasin.. Sen minns jag Fångarna på fortet med Gunde och Agneta, 24 Karat med Harald Reutiger, Tre Kronor som jag inte fick titta på för att jag var för liten men kollade på ändå.. :)

Spel: Vi fick vår första dator när jag var kanske 7.. Då var det två spel som gällde: Matteäventyret och trollet Hugo i MDOS läge.. Min granne hade supernintendo och där spelade vi Supermario World dagarna i ända!

Saker: När jag gick i femman eller sexan fick jag min första mobiltelefon.. Den kunde ta emot men inte skicka sms.. sen fick jag nästa telefon Ericsson 888, den kunde man skicka sms på.. och trycka in sina egna ringsignaler! :) Och kommer ni ihåg alla leksaker?! Tamagotchi, Pogs, Gogos, Furbies, Jojos..

Musik: Ju fler dessto bättre och ensam är inte stark var det nog som gällde på nittiotalet.. Jag kommer nästan bara ihåg grupper från nittiotalet: Backstreet Boys, Spicegirls, The Hanson brothers, the Moffats,S Club 7, Venga Boys, Ace of Base, A*teens..... listan är lång!

Mellis: Dagens bästa måltid! Rostat bröd, O'boy, skorpor, citronjuice, minipizzor som man värmde i micron och milkshake när man blivit gammal nog att få använda mixern.. :)
Och så en bild på den godaste glassen som någonsin gjorts.. Winner Taco..

Det var ett smakprov från mitt nittiotal!
Yesterday we talked about the ninties and today I'm gonna continue talking bout that..

I was really small.. 3-12 years.. My younger brother was born January 31st 1990 and I actually have my earliest memory from that day! Anyways.. things I remember from the 90's:

On TV - alot of kids shows ofcourse.. Disneytime, Sailor moon and a whole lot else.. TV-shows that I wasn't allowed to see for my mum but watched anyways.. :)

Games: We got our first computer when I was around seven.. We played to different games: "The Math adventure" and the troll "Hugo" in MDOS mode.. My neighbours had Supernintendo and we spend so many days over at their place and played Supermario World all day long!

Stuff: When I was in 5th or 6th grade I got my first cellphone.. It could reciewe but not send messages.. Got another phone a while later Ericsson 888, it could both send and reciewe texts.. and you could make your own ringtones.. And then there was all the toys! Tamagotchi, Pogs, Gogos, Furbies, Jojos..

Music: 90's was full of song groups: BSB, Spice Girls, the Hansons, moffats, s Club 7, Venga Boyx, Ace  of Base and more and more...

Afternoon Snacks: The best meal of the day :) Toast, O'boy, Rusks, Lemonjuice, Mini Pizza and milkshake when you where old enough to use the mixer.. And also a picture of the best icecream ever! Winner Taco.. mmm!

That was a small glimps of my 90's :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0