Inlägg 500


Himmel och pannkaka! 
Upptäckte just att det här inlägget blir nummer 500!
Tittade tillbaka i arkivet för att se när jag började blogga så här mycket.. Först gången jag började skriva i bloggen var i augusti 2008 när jag flyttade ner till Borås.. Men det blev inte så mycket bloggande då.. Max några gånger i månaden.. Men 22 november 2009 började jag nog blogga varje dag.. och det var också då jag började skriva på engelska.. Anledningen var att en killkompis som jag träffat när jag var ute i asien och reste hade läst min blogg någon gång när jag bara skrev på svenska och klagade över att han inte förstod vad jag skrev.. Så då tänkte jag att det var lika bra att skriva på engelska också.. Eftersom jag dessutom är internationell fadder på högskolan och har rätt mycket kontakt med utländska studenter så tänkte jag att det kanske var några som skulle läsa.. Sen är det en jättebra övning också för mig att utveckla min engelska..

Hoppas ni tycker att det är roligt att läsa för har jag kommit så här långt lär jag väl inte sluta och det kommer bli rätt kul å blogga när jag flyttar till Norge och Holland tror jag! Mycket nytt! :)

Cheez Louise!
Just discovered that this is my FIVEHUNDRED blogpost! 
Looked back in the archivee to see when I started blogging everyday.. I started the blogg in august 2008 when I moved down to Borås.. But then I didn't blog so much.. A couple of times a  month maximum.. But November 22nd 2009 I started blogging almost every day.. And that's also when I started translating the blog into english.. The reason was that a guy that I met when travelling in Asia had read  my blog sometime when I was only writing in swedish and he complained that he didn't understand anything.. So i figured that I could just as well translate it into english as well. Since I'm a intenrational student buddy at Uni. as well I figured that some people who doesn't understand swedish might read it.. And also, it's a great practice for me to learn more english to translate like this.. It might  not be perfect english but I hope that I at least get the message through! :)

I hope you enjoy reding it because since I've come this far I don't think I'll stop yet for a while.. Believe it's gonna be quite fun to blog now when I'm moving to Norway in the summer and Netherlands in the fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0