Ovälkommen frukostgäst

När jag och Maria satt och drack kaffe imorse så får Maria plötsligt spatt och skriker rakt ut.
Min första tanke är att det är en spindel så min reaktion blir "Men sluta skrika" varpå Maria skriker tillbaka "RÅÅÅTTA!" Upp som ett skott från stolen och snabbt upp på frysboxen innan jag ens hunnit se råttan!
Vänder mig om och kollar på den galna hoppande hamster-råttan som studsar runt mellan borden!
Skriken fortsätter ett tag och Maria springer iväg för att ringa till husvärden som säger att han inte kan göra något idag men ska ringa Anticimex imorgon. Som tur är så finns det vardagshjältar i vårt hus och Ivan lyckades få ut råttan och nu hoppas jag att anticimex kommer hit ímorn och tar bort eventuella släktingar och tätar råtthål!  
                                                               
When Maria and I was drinking coffee this morning all of a sudden Maria loses it and starts screaming! My first thought is that it must be a spider so I scream back "Stop it!" whereupon Maria screams even louder "RAAAAAAT!" In half a second I'm standing up on my chair screaming as well! In the middle of the room there's a big rat who's jumping slowly around.. Maria runs of to get the landlords phonenumber and I'm moving over to sit on the freezer instead. The landlord says that there's nothing he can do today but he'll call Anticimex tomorrow to get ridth of it. Luckily Ivan, hero of the hour, comes and managed to remove the rat! Tomorrow I hope that Anticimex will be here to remove any possible rat-relatives and seal all the ratholes!


Bye bye Tjoffsan! /H

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0