Morning - please take me away!

God morgon allihopa,
Sitter här med min kopp te och längtar mig bort.
Läste precis min kusin Sofies blogg. Hon bor i Australien nu och jobbar på ett hostel som receptionist och har det allmänt jättebra! Jag önskar att jag också kunde vara där för de verkar ha det så underbart härligt! Fick mina skattepengar i veckan. Även om jag sparade undan en del av dem så räcker det inte till någon flygbiljett.
Måste nog skaffa mig ett extrajobb till våren så att jag får in lite kosing och kan åka iväg över sommaren! Vid sådana här tillfällen kan jag verkligen ångra att jag spenderade så mycket pengar på att åka fram och tillbaka mellan Stockholm och Borås som en jojo förra hösten. Men när jag gjorde det så var det ju värt det så det är väl inget jag egentligen vill ha ogjort..
Skulle va härligt att åka till Bali och sen åka vidare till Aussie. En av mina närmsta vänner Emma flyttar dit i februari så då hade jag kanske kunnat hälsa på henne också! Ska nog in på flygsajterna nu och kolla biljetter och fortsätta mitt drömmande innan jag måste till skolan!




Morning!
Sitting by the breakfast table drinking a cup of tea and am longing to better places!
Just read my cousin Sofies' blog about her life in Australia. She's working in a reception at a hostel and
seems to have such a blast! I also wanna do that! /
Got my tax-refund last week but unfortunatly I'm not gonna come all the way to Australia with those money.. Might have to get myself a job for the spring to get some extra money so that I could travel somewhere this spring/summer! Days like this I kind of regret spening thousands of kronor going up and down to Stockholm last fall. But I felt that it was worth it then so I guess it's nothing I really would like to have undone.
Now I'm gonna check out the travelling agencies webpages and keep on dreaming away!



Kommentarer
Postat av: MESTELSA

hey, tänkte kolla in här & se hur det är med dig ? (:



http://mestelsa.blogg.se

2009-12-07 @ 10:02:53
URL: http://mestelsa.blogg.se/
Postat av: INESITA LEVER BARA LIVET

TAAAAACK SÅ MYCKET! =) HAR LAGT TILL DIG OCKSÅ.!

2009-12-07 @ 10:34:21
URL: http://princessinta.blogg.se/
Postat av: INESITA LEVER BARA LIVET

jaa vill ta bort det :(

2009-12-07 @ 10:42:06
URL: http://princessinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0